Intră acum și în grupul de
Ministerul Transporturilor a anunțat că la centura municipiului Rădăuți au fost îndepliniți toți pașii necesari pentru demararea investiției, iar ordinul de începere a lucrărilor va fi emis când se va găsi finanțare.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Maria Magdalena Grigore, a răspuns astfel unei întrebări adresate de deputatul PSD Cătălin Nechifor.
Potrivit răspunsului secretarului de stat „acest obiectiv de investiții are indicatorii tehnico-economici aprobați prin Hotărâre de Guvern”.
„În anul 2010 s-au actualizat indicatorii tehnico-economici prin avizul Ministerului Transporturilor, după cum urmează: Valoarea totală actualizată (cu TVA): 189.341 mii lei (45.934,205 mii euro) din care C+M 140.002 mii lei (33.964,671 mii euro) – (1 Euro = 4,1220 lei / 29.01.2010)”, se arată în răspuns.
Ministerul Transporturilor precizează că pentru proiectarea și execuția lucrărilor la acest obiectiv de investiții, DRDP lași a încheiat cu Asocierea dintre SC SPEDITION UMB SRL și SC TEHNOSTRADE SRL, reprezentată prin lider de Asociere SC SPEDITION UMB SRL Bacău, în urma unei proceduri de achiziție publică de lucrări, un contract de execuție de lucrări în valoare de 82.209.829,75 lei (fără TVA), cu o durata de 36 de luni.
Ulterior, în anul 2011, Proiectul Tehnic întocmit de SC MAXI DESIGN SRL a fost avizat în C.T.E.-D.R.D.P. lași și în C.T.E. – C.N.A.l.R. SA.
Sursa citată arată că odată cu avizarea Proiectului Tehnic s-au impus unele modificări față de Studiu de Fezabilitate întocmit de SC SEARCH CORPORATION SRL București care au condus la o creștere a valorii lucrărilor necesare a fi executate.
Astfel, pentru intersecțiile cu drumurile comunale pentru siguranța circulației, s-au proiectat soluții tip girații ș i alternativ soluții tip „T”, la podurile peste râul Sucevița s-a reconsiderat schema statică prin continuizarea tablierelor cu antretoaze, s-au reconsiderat elevațiile podurilor peste râul Sucevița prevăzându-se de tip lamelar, la pasaje s-au prevăzut plăci de racordare cu lungimi de 6 m, iar rosturile de dilatație cu pantă unică, cu adaptare adecvată la trotuare; culeele înecate s-au reconsiderat, prin reducerea înălțimii pereților corelat cu lungimile piloților; calea pe pod s-a reconsiderat prin prevederea unui strat de BAP 16 i uzură din MASF 16, iar structura rutieră s-a prevăzut cu strat de legătură din binder cu bitum modificat și strat de uzură din MASF 16.
Ministerul precizează că lucrările suplimentare recomandate de C.T.E. – C. N.A.1. R. S.A. au fost licitate în anul 2017 fiind încheiat un contract cu S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.
Serviciile de proiectare și detalii de execuție au fost finalizate de prestatorut S.C.ELECTROMONTAJ S.A. București-Sucursala ELECTROMONTAJ Bacău.
„Ministerul Transporturilor a fundamentat necesarul de fonduri pentru acest obiectiv la elaborarea bugetului de stat, urmând a solicita în continuare fonduri și la rectificarea bugetară. Odată asigurate resursele financiare va fi emis ordinul de începere a lucrărilor”, se menționează în răspuns.(N.B.)
Intră acum și în grupul de